Google Ads|Google Adwords

“Stadig verdens bedste annonceplatform – Uden tvivl”

Google Ads er komplekst nu til dags.

Annoncering på Google Ads er meget mere kompleks i dag end tidligere, og det udvikler sig konstant. Google Ads-ranking, der bestemmes hver gang der foretages en søgning, og en Google Ads-auktion derved startes – som den ældre mand viser i videoen (Google Ads Video) – er måske generelt den samme, men de individuelle elementer/faktorer som f.eks. kvalitetsresultatet er blevet langt mere avancerede idag. På samme måde som Googles SEO-algoritme er der ikke fuldstændig klarhed over, hvad kvalitetsresultatet omfatter. Både Google Ads-firmaer og Google Ads-specialister diskuterer og debatterer flittigt, men kun Google kender den fulde opskrift på Google Ads – det er en kendsgerning!

 

Måling af Google Ads er altafgørende for din success

Netop fordi vi ikke med 100% sikkerhed ved, hvad der virker, er det livs nødvendigt for ens pengepung at måle på sine Google Ads.
Konverteringssporing og måling er afgørende og en af de vigtigste faktorer inden for annoncering – også inden for Google Ads. Uden konverteringssporing og måling famler selv de dygtigste Google Ads-firmaer og Google Ads-specialister rundt i blinde – uanset hvad de måtte bilde jer ind.
Hos SEO-1 undrer vi os konstant over, hvor få Google Ads-firmaer og Google Ads-annoncører der måler deres annoncering.
I dag kan og skal alt måles, når man bruger sine hårdt tjente penge på annoncering.

 

Elsker at hade Google Adwords – Nu kaldet Google Ads

Nogle mennesker er sådan indrettet, at de elsker at hade de dygtige, de “store” og dem der tjener mange penge.  Specielt dem der tjener mange penge på dem. Sådan er det nok også lidt blevet med Google Ads.  Lad os bare sige det:  Google er blevet lige lovlige grådige – Enige! MEN

I modsætning til den generelle opfattelse, så mener vi hos SEO-1, at Google Ads ER en banebrydende og fantastisk annonceplatform, som konkurrenterne Microsoft (Bing), Facebook og andre annonce mastodonter, kun kan drømme om at slå i fremtiden. Google giver stadig de tætteste konkurrenter baghjul på annonceringsdelen.

Google Ads er helt igennem fantastisk, hvis man ved hvordan man skal bruge det.  Tænk at man kan lancere et produkt idag, og imorgen målrette sin annoncering mod et marked der ligger i f.eks. Rio De Janeiro og 10 km omkreds – Og så endda til et forholdvist lavt annoncebudget.  Det er da marketingsmagi.

 

 Google Ads er et uvurderligt annoncerings-værktøj

Ønsker du at blive så synlig overfor din kundekreds, så er Google Ads et uvurderligt værktøj.  Google Ads foregår ved, at folk indtaster forskellige søgeord i Googles søgemaskine. I tillæg til selve søgeresultatet (Organisk SEOGoogle Places/Google My BusinessGoogle Shopping m.m.), så vil Google Ads også vise en række annoncer for diverse hjemmesider der har relevante resultater og nær sammenhæng til det søgte søgeord.

 

 Pull Marketing vs Push Marketing – afgør ræset

Den altafgørende faktor, der gør at konkurrenterne halter efter Google og får meget meget svært ved at nå op på siden af Google Ads, som verdens mest indbringende og effektive annonceringsplatform i fremtiden er, at i modsætning til F.eks. Facebook – så er Google Ads nemlig pull marketing og ikke som Facebook push marketing.

 

 Relevans er uhyre vigtigt i Google Ads annoncering

Relevans er nok blevet den største optimerings faktor for Google Ads idag.  Relevans er nemlig vigtig for Google, men i høj grad også for den der annoncerer, og ikke mindst den der søger.   Uden relevans og målrettede annoncer, konverterer ens annoncer nemlig ikke.  Konverterer annoncerne ikke til enten et salg, et lead eller et andet annonce mål man ønsker, så spilder man sine annoncekroner.  Det giver egentlig sig selv.  Derfor er det er blevet vigtigere end nogensinde før, at få forbundet søgeord, annoncetekster og landingssider korrekt.  Google har nemlig fundet den magiske penge formel i annoncering.  Udover at Google Ads er Pull marketing – så er Googles strategi, at alle skal vinde ved den annoncering Google Ads tilbyder og tager sig klækkeligt betalt for.  Den der søger, den der annoncerer og Google skal alle vinde – og det kan kun gøres ved at alt annoncering er relevant for alle parter.  Den formel har Google idag fuldstændig eneret på og det er hele årsagen til at Google stadig har den succes de har med Google Ads – Nemlig relevans.

 

 Enorm konkurrence i Google Ads

Konkurrencen på Google Ads er blevet stor og den bliver nok ikke mindre fremadrettet.  Efterhånden som flere og flere finder ud af, hvilke muligheder der er i Google Ads, vil konkurrencen fortsat stige drastisk og det vil gradvist blive sværere at få gode resultater med Google Ads annoncering.

 

 Få et Google Ads firma til at lave arbejdet

Derfor er det vigtigt at man ved hvad man laver, når man opsætter Google Ads – og for at være helt ærlig, så er det vigtigt at man får fat i et Google Ads Firma eller en Google Ads Specialist – til at varetage sin annoncering på Google.  Ihvertfald hvis man er seriøs omkring sin annoncering.

 

 Google Ads i gamle dage var simpel

I “gamle dage” var Google Ads en del mindre kompliceret og dengang fokuserede Google på, at få så mange som muligt ind i Google Ads systemet.

Idag har Google rigeligt med annoncører i deres Google Ads system, så de kan tillade sig at gøre det de er bedst til, nemlig at give brugeren den mest relevante annonce ud fra det brugeren har søgt på. Så penge og høje klikpriser er ikke nok. Man skal have struktur og relevant information ind i sin Google Ads annoncering.

I gamle dage var det simpelt – se denne Google Ads Video.  Meget af det er nok stadig relevant i forhold til det endelige kvalitetsresultat og auktions rankingen.

Her er også en video der er 6 år ældre.  I kan se den her – fra den samme mand.

 

 Google Ads idag er kompleks

Google Ads annoncering idag er meget mere komplekst end i gamle dage og det udvikler sig konstant og hele tiden.  Google Ads rankingen, hver gang der foretages en søgning og derved startes en Google Ads AUTION – Som den ældre mand viser i videon – er måske i store træk det samme, men de enkelte elementer/faktorer, såsom kvalitetsresultatet, er blevet meget mere avanceret.  Ligesom Google SEO algoritme , så er der heller ikke 100% klarhed over hvad kvalitetsresultatet indeholder.  Vi – Google Ads Firmaer og Google Ads Specialister, elsker at snakke stolpe op og stolpe ned om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, men kun Google kender Google Ads opskriften 100% – DET ER FAKTA.

 

Måling af Google Ads

Netop fordi vi ikke med 100% sikkerhed ved hvad der virker, så må vi måle.  Derfor er konverteringssporing og måling blevet det altafgørende og den vigtigske faktorer i alt annoncering – også Google Ads.  Uden konverteringssporing og måling famler selv de dygtigste Google Ads firmaer og Google Ads specialister i blinde.  Hos SEO-1 undrer vi os konstant over hvor få Google Ads firmaer og Google Ads annoncører, der måler på deres annoncering.  Idag kan og skal alt måles når man bruger sine surt tjente penge på annoncering.

Måling er gud i nutidens markedsføring.

Måling kan være Calltracking, E-mail tracking, Kontaktformular tracking, Download tracking, Købs tracking med meget mere.  Sætter man ikke disse mål korrekt op, famler alle i blinde og spilder deres penge – PUNKTUM.

 

Gule briller er YT

Vi er langt forbi de smarte marketingsbureauer og marketingsmennesker med gule briller, der lige smed en million hist og her, uden reelt at ane hvad deres kunder fik ud af de penge.  Hos SEO-1 er vi klar over at disse marketingsbureauer og marketingsmennesker stadig hænger fast i klippen med neglene, men lad os sige det en gang for alle:  De er en uddød race – hvis de ikke lærer at måle korrekt på deres kunders annoncering.

 

Alle er eksperter i Google Ads i Danmark

Der er mange mennesker i Danmark der mener de kan vinde x-faktor og der er også mange mennesker og virksomheder, der mener at de selv er Google Ads eksperter, men når alt kommer til alt, så kræver det hårdt arbejde og passion både at vinde x-faktor, men også at blive Google Ads ekspert.  P.g.a. denne indstiling til Google Ads er der rigtig mange mennesker og virksomheder, der hver dag mister rigtig mange penge og potentielle kunder på Google Ads.

 

Det betaler sig at hyre en professionel

Derfor mener vi hos SEO-1, at det er godt givet ud at få et professionelt firma til at varetage Google Ads, så man er sikker på at alt er korrekt sat op, præcist ligesom man får en mekanikker til at lave ens bil.  Det giver altså rigtig god mening.

SEO-1 kan i denne forbindelse hjælpe dig/jer med at sikre at jeres Google Ads strategi er korrekt udført og at alt er korrekt sat op og at der bliver målt korrekt på jeres Adwords annoncering hele vejen igennem.

SEO-1 sikrer også at der er et godt forhold mellem hjemmesiden eller webshoppen / ydelsen/produktet – og de søgeord man gerne vil forbindes med.

SEO-1 designer og tekstforfatter annoncerne på en attraktiv, indbydende og vigtigst af alt korrekt måde, så der er størst mulighed for succes.

Vigtigst af alt, så er Google Ads dynamisk.  Derfor tilbyder SEO-1 også særdeles attraktive muligheder for at følge kunden igennem et længere forløb, så at SEO-1 er med til at sikre kunden at alt Google Ads annonceringen konstant er korrekt optimeret.

SEO-1 elsker Google Ads, vi har over 15 års erfaring, og vi mener selv at vi har rimeligt godt styr på at lave en succes hver gang for vores kunder.  Sidstnævnte kræver selvfølgelig at kunden er åben overfor vores råd og strategier.

SEO-1 står fuldt til rådighed for en gratis uforpligtende samtale.